Tandartspraktijk Het Centrum

• zondag:Gesloten

Spoed

Spoedgeval

Bij acute pijn of andere spoedgevallen, belt u met ons tijdens openingstijden op 0165-533717. Bij pijnklachten belt u bij voorkeur 's morgens zo vroeg mogelijk. Wij doen er alles aan u dezelfde dag nog te helpen. Wij vragen uw begrip voor het feit dat de gemaakte afspraak dan mogelijk niet uw voorkeurstijd is. Belt u later op de dag dan kunnen we u niet garanderen dat u dezelfde dag door ons geholpen kunt worden.

Buiten onze openingstijden belt u met Dental 365 Breda op 085 018 9465. Nadere informatie krijgt u via een keuzemenu. Houdt u er rekening mee dat u direct moet afrekenen als u gebruik maakt van de spoeddienst.

Vraagt u zich af of er sprake is van spoed of denkt u dat behandeling misschien kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? De spoeddienst kan dit met u bespreken. Voor aanvullende informatie over het gebruik van onze spoedddienst kunt u terecht op https://dental365.nl/spoed-tan...

Tips bij ongevallen

• Afgebroken tand: Bewaar het stukje / alle stukken in een bekertje water en ga zo snel mogelijk naar de (dienstdoende) praktijk. De tandarts bekijkt of het afgebroken deel kan worden teruggeplaatst.
  • Tand eruit: Een uitgevallen melktand hoeft nooit meer terug. Een tand van een blijvend gebit moet u zo snel mogelijk terugplaatsen. Wanneer de tand schoon is, houdt u de tand vast bij het witte gedeelte en probeer de tand terug te plaatsen in de holte. Wanneer de tand vies is, stop dan de tand in een beker met melk, of wanneer u geen melk heeft, in uw mond onder de tong of tussen uw wangen en tandvlees. Zorg ervoor dat de tand net droog wordt en desinfecteer de tand niet.
  • Losse tand: Wanneer u één of meerdere lossen tanden heeft na een ongeval, dan kunt u er het best van afblijven en zo spoedig mogelijk naar uw tandarts gaan.

In de informatie over mondgezondheid en op www.allesoverhetgebit.nl staan enkele voorbeelden en tips bij acute pijn en andere vervelende situaties aan uw tanden of mond.